7.5.01

Ei sepitsenud

PÕHJARANNNIK VASTAB: VÄLJA EI MÕELNUD


Põhjaranniku ajakirjanik Erik Kalda on saatnud Largole järgmise õiendi, kus ta kõiges olulises jääb oma artikli juurde ning eitab igasugust faktide välja mõtlemist.

Hr Kalda kirjutab, et on Largo varasemale päringule vastuse saatnud. Kahjuks ei ole see vastus Larkoni tundmatul põhjusel jõudnud. Vastasel juhul oleks Larko kindlasti seda oma artiklis arvestanud.


Larko arvab, et Hr Kalda kindlasti on soliidne ajakirjanik, kes töötab oma parema järgi tahtmata teadlikult midagi sellist edastada, mis tõele ei vastaks. Larko soovib Põhjarannikule ja Erik Kaldale kõike parimat

Tere!

Lugesin täna lugu sellest, kuidas olen sepitsenud ja lehte sokutanud sensatsioonilise artikli soome laste joomisest Kohtla-Järvel. Kahjuks pean tunnistama, et antud olukorras püütakse taas lõpuks ajakirjandus süüdlaseks teha. Paraku ei saa ma nõustuda nende soome inimeste väidetega, mille kohaselt oleksin ma kirjutanud, et
kogu soome laste grupp jõi ja laaberdas. Ma kirjutasin, et suur osa soome õpilastest ja siin on suur vahe.

Kui härra Kiiskinen püüab end puhtaks pesta väitega, et midagi hullu pole juhtunud ja ajakirjanik on loo jumal teab kust välja imenud direktori Jõemaaga üldse sel teemal rääkimata, siis ei tea mina küll, kumb valetab, kas Kiiskinen või Jõemaa. Vestlesin viimasega antud teemal pikalt tema kabinetis, kus ta mulle asju tunnistas, mis ka lehes kirjas oli. Mul ei ole harjumust fakte välja mõelda või liialdada, sest olen piisavalt ajakirjanduses töötanud ning tean ka mis on lubatud ja mis mitte. Pealegi pole ei Jõemaa ega keegi teine pärast artikli ilmumist pöördunud minu poole väitega, et olen nende sõnu meelevaldselt tõlgendanud või midagi välja mõelnud. Kui probleeme olnudks kahe lapsega, nagu Kiiskinen väidab, poleks see Kohtla-Järve õpetajate ja lastevanemate seas nii laia pahameelt
tekitanud. Just sokeeritud lapsevanemad olid need, kes minu poole pöördusid ja küsisid: kas see ongi sõprussuhete arendamine?

Ma saan aru härra Kiiskinenist, kes on teenekas pedagoog ning peaks tänavu austusega pensionile saadetama. Ja selline juhtum karjääri lõpus pole just kõige meeldivam. Aga ma ei saa aru siis, kui teenekas pedagoog hakkab juhtumi silumiseks lõpuks rääkima asju, mis pehmelt öeldes ei vasta tõele.

Minul ei ole endiselt kahtlust, et see, mis artiklis ilmus, vastas kõik tõele. Ja ma olen valmis seda kinnitama ükskõik kus. Selleks rääkisin ma piisavalt paljude asjassepuutunud inimestega. Mul oli väga kahju, et ei õnnestunud võtta oma artiklisse kommentaare ka Kiiskinenilt endalt, ehkki ma katsetasin ja helistasin talle mitmel korral koju, ent tabada teda ei õnnestunud. Nii et jutud sellest, nagu oleks ma kirjutanud loo kellegi pahatahtliku inimese etteütlemisel, kes gümnaasiumisse halvasti suhtub, võivad mõjuda küll Outokumpu linnapeale, ent ma olen iga hetk nõus tõestama, et
see nii ei ole.

PS. Samal teemal ilmus Põhjarannikus ka toimetuse juhtkiri. Ja meie toimetus ei halvustanud seal niivõrd soome õpilasi ja pedagooge kui meie nõrka kontrolli seaduste täitmise üle, kus lastele on alkohol nii kättesaadav. Leian, et antud lugu oli just seetõttu oluline, et
näitas ilmekalt ära meie alkoholipoliitika silmakirjalikkuse. See mis toimus, oli tegelikult tagajärg. Kahju, et just seda aspekti minu "sensatsioonilises" artiklis kuidagi ei märgatud. Ja veel. Teie leheküljel ilmunud teade, et mina oma kommentaari ei saatnud, hämmastas mind, sest minu teada kirjutasin omapoolse seisukoha kohe, kui teilt vastava palve sain. Aga ehk kadus see mingil mõistatuslikul moel kusagile valesse kohta. Kõike paremat.


Lugupidamisega

Erik Kalda