9.4.16

Linnaraammatukogu wifi

Vastuvõtja:
paldiski@paldiski.ee


Koopia: tiit.peedu@paldiski.ee,elena.villmann@paldiski.ee,jaanus.ilumets@paldiski,ee,
kaupo.kallas@paldiski.ee,raamatukogu@paldiski.ee

Austatud Paldiski linnavalitsus!

Teatavasti toimib Paldiski linnaraamatukogu lugemissaal ühtlasi avaliku internetipunktina, nagu e-riigi raamatukogud ikka. Lugemissaalis on ka wifi-võrk nimega "Raamatukogu". Tuleb tunnistada, et olin kõvasti üllatunud tuvastades, et kõnealune wifi-võrk on parooliga kaitstud ja raamatukogu töötajatel on keelatud võrgu parooli internetipunkti külastajatele avaldamast.

Salastatud juhtmevaba võrk avalikus veebi kasutamise kohas on midagi sarnast kui see, millest olen näiteks George Orwelli raamatutes lugenud (sõda on rahu jne.), kuid Eesti e-riigi põhimõttetega on see karjuvas vastuolus. Juurdepääs internetile on üks e-riigi põhilistest alusaladest ja vaba wifi avalikus ruumis on asi, mille üle Euroopas ja laias ilmas õigustatult uhkustavad näiteks meie riigijuhid eesotsas presidendi ja peaministriga. Paraku pole e-riigiga seonduv edumeelsus ilmselt meie linna jõudnud.

Lisaks üldistele asjaoludele on mul veel tungiv isiklik põhjus selleks, et soovin internetiga ühenduda oma sülearvuti ja mitte internetipunkti arvutitega. Sel kevadel olen nimelt kaugõppes Tartu Ülikooli programmeerimise kursustel. Ühe kursuse juba edukalt lõpetasin ja teine on veel pooleli eesmärgiga see maikuu keskpaigas lõpetada. Kursuste ülesannete lahendused tuleb mul failidena üles laadida ja selleks ongi mul vaja oma arvutiga internetti lülituda. Minu lahendusfailid ise enesest mõistetavalt raamatukogu arvutite kõvakettal ei asu ega saagi asuda.

Ega ma seda ei oodanudki, et kodulinn haige vanamehe enesearendamist just toetaks, kuid ei oleks ka söandanud uskuda, et seda lausa sihilikult nii nurjameelsel kombel takistatakse. Tahtsin Paldiski linnavalitsusest paremat uskuda. Paistab aga, et selle asjaga läheb nii nagu alati.

Lugupeetud linnavalitsuse liikmed! Palun Teil lõpuks ometi oma mõistust kuulda võtta ning sellele tagurlikule jamale punkt panna. Praeguse ennekuulmatult absurdse olukorra parandamiseks on kõigest paari hiireliigutust tarvis. Hiir aga oletatavasti ilma linnavalitsuse vastava otsuseta liikuda ei mõtlegi.

--
Larko
Markus Larkovirta
http://larko.era.ee
onularko@gmail.com
Skype: unclelarko
Google +: http://gplus.to/unclelarko
Twitter: http://www.twitter.com/unclelarko
Facebook: http://www.facebook.com/unclelarko
Linked in: http://ee.linkedin.com/in/unclelarko

Edit 11.4.2016:

Mu kirjale laekus vastus Paldiski Arendamise AS'ilt, mis on linnavalitsuse hoone haldaja, nagu ma aru saan, vist linnaomandis äriettevõte. Linnavalitsus olevat mu läkituse sinna vastamiseks edastanud.

Väidetavalt on varem avatud wifi tingimustes probleeme olnud, kuna kamp noori olla hoone fuajees wifi pruukinud ning sealjuures teisi külastajaid häirinud ja hoonet risustanud. Probleemid olid väidetavalt sedavõrd tõsised, et olukord olnud "vastuvõetamatu".

Samas majas asub noorte jaoks huvikeskus, kus samuti selle asutuse külastajate jaoks veebiühendus olemas. Ei tea, mispärast ei ole sinna noorte tarvis wifi paigutatud. Olen seda tähele pannud, et noori aegajalt visatakse raamatukogust välja, kui need seal traadiga ühendatud arvuteid kasutamas käivad. Äkki on nii, et noortel huvikeskuses ei lubata mõningaid veebisaite külastada ja nad sellepärast kipuvadki raamatukokku? Igatahes on kindel, et siis alles tõsised probleemid ilmuvadki, kui noori igalt poolt muudkui minema kihutatakse.

Arendamise aktsiaselts aga kinnitab, et ei soovi mu õppimisele kaikaid kodaratesse visata vaid edastab raamatukogu juhatajale palve wifi paroolid mulle isiklikult üle anda. Hea seegi, sest aitab mind küll ja kuidas veel. Noorsoo probleemi see aga mõistagi ei lahenda. Selles osas tuleks kiireimas korras midagi ette võtta enne kui asjad tõeliselt hulluks minema kipuvad. Ja ega see nüüd wifi küsimuselegi rohkem kui poolik lahendus ei ole, et mmulle erand tehakse.