4.8.03

Kaitske aju

Keelekõrv ja suvepalavus

Mari Tarand

Vikerraadio


Austatud proua Tarand!

Kuulsin nördimusega Teie sissejuhatust Keelekõrva laupäevsele saatele. Avaldasite kahtlust selles, kas Teie auditoorium soojal suveajal jaksab, viitsib ja tahab millelegi tõsisele kaasa mõelda. Mida Te küll oma kuulajaskonnast arvate?

Ma kaldun arvama, et need, kes lubavad suve palavusel oma aju pehmendada, ei kuula Keelekõrva saateid soojal suvel ega külmal talvel. Keha värskendamiseks augustikuu alguse kuumuses on meil igaühel võimalus näiteks vee äärde suplema minna. Ent vaimu värskendame just mõeldes tõsistest asjadest. Selleks me Keelekõrva kuulamegi, et oma ajusid päikese toime eest kaitsta!

Mulle, kes ma eesti keelt võõrkeelena kõnes ja kirjas kasutan, on Teie saates kõlavate arutelude väärtus hindamatu. Mu kirjutistes on küll vigu kuhjaga. Neid on siiski tänavu vähem kui mullu, kuid rohkem kui tuleval aastal. Selleks peab väga tõsine põhjus olema, et ma ühegi Keelekõrva saate maha magaksin. Suvekuumusest selleks ei piisa.

Lugupidamisega ning vastupidamist päikese mõjule soovides

Larko